اوپــا جـونـگ ڪـی محبوب ترین کاربر انجمن
تنها کسی انتخاب میشود که برترین ارسال کننده روز ، هفته و ماه باشد .

آدرس

آدرس فعلی سایت koreafan.eu است در صورت بروز هر مشکل آدرس بعدی koreafan.. میباشد .

ساماندهي

انجمن کره فن در ستاد ساماندهي پايگاه هاي اينترنتي ثبت شد تاپیک

گروه تلگرام انجمن

گروه تلگرامی انجمن برای اطلاع رسانی از مشکلات انجمن و درخواست ها لطفا عضو بشین کلیک کنید



اصول پیاده روی صحیح-انجمن koreafan
زمان کنونی: 09-25-2020، 10:59 AM
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: rahi
آخرین ارسال: rahi
پاسخ 0
بازدید 362

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
صحیح پیاده روی انجمن اصول koreafan

اصول پیاده روی صحیح-انجمن koreafan
#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اصول پیاده روی صحیح
پياده روي محبوبترين و پرطرفدارترين ورزش
به خصوص براي افراد ورزشکار غيرحرفه اي است . پياده روي ضمن ارزان بودن
قابليت اجرا تقريباً در تمام شرايط را دارد . پياده روي نقطه آغاز خوبي
براي کسي است که به فعاليت جسماني عادت ندارد .
قدم زدن با
سرعت متوسط به مدت ۴۰ تا ۶۰ دقيقه بهتر از دويدن شديد به مدت ۲۰ دقيقه است
چرا که در قدم زدن احتمال آسيب کمتر است اگر چه هر ۲ ، آمادگي جسماني را
افزايش مي دهد .
در پياده روي نکات زير رعايت شود
• سرعت راه رفتن بايد آنقدر باشد که فرد عرق کرده و ضربان قلب او در محدوده ضربان قلب هدف قرار گيرد .
• پياده
روي بايد حداقل ۱۰ دقيقه به طور پيوسته ادامه يابد . قدم زدن با دوستان ،
همراه با خريد و تماشاي مغازه ها در حين قدم زدن و يا راه رفتن در خانه
براي انجام کارهاي خانه را نمي توان فعاليت هوازي به منظور افزايش آمادگي
قلبي تنفسي محسوب کرد .
• حتماً از کفش هاي مناسب و مخصوص پياده
روي استفاده کنيد . در غيراين صورت ، دچار آسيب هاي مختلف مي شويد که شما
را نه تنها از ادامه فعاليت بازخواهد داشت بلکه به زندگي عاديتان لطمه
خواهد زد .
• حالت بدن را حفظ کنيد ، پشت صاف ، شکم
کمي را توکشيده و دست ها را در هنگام راه رفتن در جهت مخالف يکديگر به جلو و
عقب حرکت دهيد . با اين کار ، ضمن اينکه کالري بيشتري مي سوزانيد ، قسمت
بالاي بدن شما نيز فعاليت خواهد داشت .
• براي راه
رفتن از روش پاشنه - پنجه استفاده کنيد . ابتدا بايد پاشنه پاي جلو به
زمين اصابت کند و بعد پنجه همان پا در هنگام بلند کردن پاي عقب ، وقتي که
پاشنه از زمين بلند شد مختصري زانو را خم کنيد . شما بايد بتوانيد اين عمل
را در عضلات ساق احساس کنيد .
• به خود فشار بيش از حد نياوريد و با سرعتي حرکت کنيد که هنگام راه رفتن به راحتي بتوانيد حرف بزنيد .
• پياده روي براي کسي که سابقه فعاليت
ورزشي ندارد ، مي تواند سنگين محسوب شود لذا روزهاي اول با ۱۰-۵ دقيقه راه
رفتن تند آغاز کنيد و به مرور ظرف ۶ هفته آن را به ۳۰ دقيقه برسانيد .
نرم دويدن صحیح
نرم دويدن ، نوعي دويدن غيررقابتي است که
به صورت آهسته و در مسافت هاي طولاني انجام مي شود و سرعت آن از دويدن
معمولي پائين تر است . ( اگر سرعت دويدن کمتر از ۱۶۰۰۰ متر در ۹ دقيقه باشد
، در حال آهسته دويدن هستيد و اگر سرعت بيش از اين باشد ، معمولي مي دويد )
در هنگام
اين نوع دويدن بايد بتوانيد با يک نفر ديگر حرف بزنيد . اگر هنگام حرف زدن
نفس کم مي آوريد ، داريد بيش از اندازه سريع مي دويد . حالت بدن در هنگام
دويدن همانند پياده روي است .
اگر پيشتر ورزش نکرده ايد ، با پياده روي
بين ۲۰-۱۵ دقيقه و ۳ بار در هفته آغاز کنيد و با سرعتي که براي شما راحت
است ، راه برويد . زياده روي نکنيد ، به همين ترتيب ادامه دهيد تا اينکه در
روز پس از تمرين احساس درد يا ضعف نداشته باشيد . سپس زمان قدم زدن را به
۲۰ تا ۲۵ دقيقه افزايش دهيد و سرعت خود را بيشتر کنيد . وقتي توانستيد ۲۵
دقيقه سريع راه برويد ،‌ دويدن آهسته را جايگزين کنيد . هر نوبت تمرين را
ابتدا با راه رفتن شروع کنيد و رفته رفته زمان دويدن آهسته را افزايش دهيد .
اگر هنگام دويدن آهسته ، احساس تنگي نفس کرديد ، از سرعت دويدن بکاهيد و
راه برويد . اين تناوب را به همين شکل ادامه دهيد تا بتوانيد ۱۰ دقيقه بدون
وقفه به طور آهسته بدويد . براي حفظ آمادگي جسماني هوازي ( قلبي - تنفسي )
اجازه ندهيد که بيش از ۳ روز بين تمرين هايتان فاصله بيفتد .
منبع:sportmedicine.ir

 


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  پیاده روی = اکسیر جوانی rahi 0 346 07-21-2014, 10:31 PM
آخرین ارسال: rahi
  کوهنوردی و تقویت جسم و روح-انجمن koreafan rahi 0 551 07-13-2014, 01:35 AM
آخرین ارسال: rahi
  راههای نیرومند کردن قدمهایتان در پیاده روی-انجمن koreafan rahi 0 485 07-13-2014, 01:33 AM
آخرین ارسال: rahi
  10ورزش استخوان ساز-انجمن koreafan rahi 0 412 07-13-2014, 01:32 AM
آخرین ارسال: rahi
  آیا با وجود ورم مفاصل میتوان ورزش کرد؟-انجمن koreafan rahi 0 534 07-13-2014, 01:29 AM
آخرین ارسال: rahi
  اثرات مثبت ورزش بر روح و روان-انجمن koreafan rahi 0 506 07-13-2014, 01:28 AM
آخرین ارسال: rahi
  ورزش جهت هماهنگي ماهيچه هاي چشم-انجمن koreafan rahi 0 574 07-13-2014, 01:24 AM
آخرین ارسال: rahi
  ورزش هاي جلو گيري از پيري چشم-انجمن koreafan rahi 0 562 07-13-2014, 01:22 AM
آخرین ارسال: rahi
  ورزش کردن درمان بیماری افسردگي-انجمن koreafan rahi 0 527 07-13-2014, 01:21 AM
آخرین ارسال: rahi
  فواید ورزش برای کودک چاق-انجمن koreafan rahi 0 582 07-13-2014, 01:20 AM
آخرین ارسال: rahi

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان