آدرس

آدرس فعلی سایت koreafan.eu است در صورت بروز هر مشکل آدرس بعدی koreafan.. میباشد .

ساماندهي

انجمن کره فن در ستاد ساماندهي پايگاه هاي اينترنتي ثبت شد تاپیک

گروه تلگرام انجمن

گروه تلگرامی انجمن برای اطلاع رسانی از مشکلات انجمن و درخواست ها لطفا عضو بشین کلیک کنید



افسردگی و ماهی درمانی برای آن !
زمان کنونی: 12-01-2020، 12:18 PM
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: JUN2BLOOM
آخرین ارسال: JUN2BLOOM
پاسخ 0
بازدید 548

امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
افسردگی و درمانی آن ماهی برای

افسردگی و ماهی درمانی برای آن !
#1
مصرف زیاد و مکرر ماهی بخشی از برنامه غذایی سالم و مغذی است. محققان نشان داده‌اند که مصرف متناسب ماهی می‌تواند در پیشگیری از افسردگی در مراحل اولیه بسیار موثر باشد. حدود 350 میلیون نفر در سرتاسر دنیا از بیماری افسردگی رنج می‌برند و افسردگی در جهان به یکی از عوامل مهم ناتوانی و ازکارافتادگی تبدیل شده است. تخمین زده شده است که تا سال 2020 ممکن است افسردگی به دومین بیماری شایع در جهان تبدیل شود.

متاسفانه بیشتر درمان‌هایی که برای این بیماری در نظر گرفته شده است، رضایت‌بخش نبوده است و علاوه بر این اثرات جانبی فراوانی دارند. به همین دلیل محققان در پی پیدا کردن تغییری در سبک زندگی و یا برنامه غذایی برای پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به این بیماری هستند. 



مطالعات متعددی نشان داده است که مصرف مواد غذایی از جمله ماهی می‌تواند در پیشگیری و درمان بیماری افسردگی بسیار موثر باشد. ماهی و روغن آن به علت سرشار بودن از اسیدهای چرب امگا 3 و خواص آنتی‌اکسیدانی فراوانی که دارند می‌توانند خطر ابتلا به روان‌پریشی و بیماری‌های روانی را کاهش دهند. مطالعه‌ای دیگر نشان داده است که کلاژن موجود در ماهی تیلاپیلا می‌تواند در بهبود و درمان زخم‌ها بسیار موثر باشد.



 در حالی که ماهی سرشار از پروتئین، ویتامین‌هایی همچون A، B، D و املاح معدنی از جمله کلسیم، فسفر، ید، آهن، مس می‌باشد اما چربی و کلسترول کمی دارد. به طور کلی، مصرف ماهی به طور مکرر و به مقدار کافی می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی را تا 17% کاهش دهد. علاوه بر این، ماهی تاثیرات بسیار مثبتی بر سلامتی دارد که در اینجا به برخی از آن‌هااشاره می‌کنیم:

[*] تقویت عملکرد مغز و حافظه

[*] پیشگیری از ابتلا به بیماری زوال عقلی

[*] پیشگیری یا مهار بیماری آلزایمر

[*] پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی عروقی

[*] کاهش خطر تصلب شرایین

[*] کاهش تری‌گلیسرید

[*] کاهش فشار خون

[*] پیشگیری از کمبود ید در بدن

[*] کاهش خطر ابتلا به دیابت

[*] کاهش ابتلا به بیماری‌های کلیوی 

[*] کاهش ورم مفاصل

[*] تقویت چشم و کاهش التهاب‌های چشمی


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  معیارهای خانم ها برای ازدواج در سنین متفاوت miss mg - ELF 1 546 09-14-2016, 03:17 PM
آخرین ارسال: miss mg - ELF
  برای صمیمی شدن با همسرتان ─═हई╬ வ!ЯЗஐஇ ╬ईह═─ 1 505 12-10-2015, 12:07 PM
آخرین ارسال: ─═हई╬ வ!ЯЗஐஇ ╬ईह═─
  40 راه ساده برای رسیدن به آرامش درونی samyad 0 682 08-13-2015, 11:47 PM
آخرین ارسال: samyad
  10 راه تضمینی برای عمیق تر کردن رابطه عاشقانه samyad 0 539 08-13-2015, 08:31 PM
آخرین ارسال: samyad
  توصیه ها و روشهای کاربردی برای شاد زیستن Autumn Lady 0 483 07-22-2015, 12:08 PM
آخرین ارسال: Autumn Lady
  درگوشی های مهم و به دردبخور برای دوران نامزدی Autumn Lady 0 517 06-29-2015, 11:19 AM
آخرین ارسال: Autumn Lady
  برای موفقیت در هر کاری این ۸ راز را بدانید Autumn Lady 0 585 06-01-2015, 11:20 AM
آخرین ارسال: Autumn Lady
  ویژگی هایی برای بهترین همسر دنیا شدن Autumn Lady 0 557 05-20-2015, 01:00 PM
آخرین ارسال: Autumn Lady
Rainbow 26 نکته اساسی برای داشتن آرامش درونی ❀ مصطفی ❀ 0 494 04-10-2015, 05:44 PM
آخرین ارسال: ❀ مصطفی ❀
  مهارت های زندگی* روش های موثر برای گوش کردن فعال ^✿๓ѳ๓ѳʏɑ✿^ 0 513 03-05-2015, 05:04 PM
آخرین ارسال: ^✿๓ѳ๓ѳʏɑ✿^

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان