اوپــا جـونـگ ڪـی محبوب ترین کاربر انجمن
تنها کسی انتخاب میشود که برترین ارسال کننده روز ، هفته و ماه باشد .

آدرس

آدرس فعلی سایت koreafan.eu است در صورت بروز هر مشکل آدرس بعدی koreafan.. میباشد .

ساماندهي

انجمن کره فن در ستاد ساماندهي پايگاه هاي اينترنتي ثبت شد تاپیک

گروه تلگرام انجمن

گروه تلگرامی انجمن برای اطلاع رسانی از مشکلات انجمن و درخواست ها لطفا عضو بشین کلیک کنید



خطرات شب‌بیداری برای سلامت بدن
زمان کنونی: 01-28-2023، 11:56 PM
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Ay Sona
آخرین ارسال: Ay Sona
پاسخ 0
بازدید 932

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
خطرات شب‌بیداری سلامت بدن برای

خطرات شب‌بیداری برای سلامت بدن
#1
پزشکان بر اساس تحقیقاتی جدید که بتازگی منتشر شده هشدار داده‌اند که شب بیداری، سلامت بدن را به طور جدی به خطر می‌اندازد.



بر اساس نتایج یک مطالعه جدید که شرح آن در مجله انجمن غدد موسوم به «غدد درون‌ریزشناسی بالینی و متابولیسم»، منتشر شده اشخاص شب بیدار و یا به اصطلاح بوف در مقایسه با افراد سحرخیز، بیشتر با خطر ابتلا به دیابت، سندرم متابولیک و عارضه کم ماهیچگی (از دست رفتن توده ماهیچه‌های اسکلتی) مواجهند؛ حتی اگر با خوابیدن بیشتر در ساعات اولیه صبح، سعی در جبران شب بیداری خود داشته باشند.


این افراد اغلب به دلیل دیر خوابیدن در شب‌، صبح‌ها نیز دیر از خواب بیدار می‌شوند تا کمبود خواب شبانه را جبران کنند.


بنا بر نتایج این مطالعه که به بررسی تفاوت بین چرخه خواب در افراد شب بیدار و سحرخیز پرداخته، بیدار ماندن تا نیمه‌های شب بیشتر موجب بروز مشکلاتی چون کم‌خوابی، بدخوابی و حتی غذا خوردن در ساعات نامناسب می‌شود که این مشکلات در نهایت منجر به تغییرات متابولیک و سوخت و سازی در بدن می‌شوند.


در این مطالعه، گروهی از متخصصان کره‌ای روی 1620 داوطلب در گروه‌های سنی بین 47 تا 59 سال آزمایش‌هایی را انجام دادند.


نتایج مطالعات تایید می‌کند که عادت به یک الگوی خواب صحیح و به موقع، از عوامل مهم در کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک، چربی شکمی و در نتیجه کاهش خطر حمله قلبی، سکته مغزی و دیابت است.
هشت ساعت بیداری در رختخواب حدود 135 کالری بیشتر از 8 ساعت خوابیدن می‌سوزاند

شب بیداری برابر با سه کیلومتر راه رفتن، انرژی مصرف می‌کند
پژوهشگران در بررسی‌های خود نشان دادند که میزان انرژی ای که هشت ساعت بیداری در طول شب مصرف می‌کند، معادل انرژی مصرف شده طی سه کیلومتر پیاده روی است.


آیا شما از آن دسته آدم‌هایی هستید که در طول شب بیدار می‌مانند و پای تلویزیون می‌نشینند و یا از آن دسته افرادی هستید که دچار بی‌خوابی هستند و تمام طول شب را در رختخواب جابجا می‌شوند و ستاره‌ها را می‌شمارند؟


نتایج تحقیقات تیمی از پژوهشگران دانشگاه کلورادو به سرپرستی "کنث رایت" با محاسبه میزان انرژی مصرف شده در طول خواب و بیداری نشان داد که در هر دوی این موارد، شما معادل 3 کیلومتر راهپیمایی انرژی مصرف کرده‌اید.


"کنث رایت" در این خصوص اظهار داشت: "ما کشف کردیم افراد زمانی که در رختخواب بیدار می‌مانند، نسبت به وقتی که می‌خوابند انرژی بیشتری مصرف می‌کنند.


هشت ساعت بیداری در رختخواب حدود 135 کالری بیشتر از 8 ساعت خوابیدن می‌سوزاند."


این پژوهشگر افزود: "میزان صرفه جویی انرژی در طول خواب کم به نظر می‌رسد، اما در حقیقت نتیجه آن بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم."


این محققان به منظور دستیابی به این نتایج، با آزمایش بر روی 7 فرد بزرگسال سالم نشان دادند که مصرف انرژی 24 ساعت بی خوابی 7 درصد بیشتر از مصرف انرژی یک شب با خواب عمیق است.
فرآوری: نیره ولدخانی
بخش سلامت تبیان

منابع:
ایسنا

مهر


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ورزش های مناسب برای کمر درد miss chu 0 998 05-19-2016, 01:03 PM
آخرین ارسال: miss chu
  6 ضرر استفاده زیاد از موبایل هوشمند برای سلامتی Ay Sona 0 1,164 01-15-2016, 11:56 AM
آخرین ارسال: Ay Sona
  7 گام برای تقویت بدن در 7 روز Ay Sona 0 1,090 01-07-2016, 07:57 PM
آخرین ارسال: Ay Sona
  موها، افشاگر رازهای سلامت Ay Sona 0 881 11-17-2015, 01:30 PM
آخرین ارسال: Ay Sona
  مضرات پیامک بازی برای سلامتی Ay Sona 0 975 11-17-2015, 01:27 PM
آخرین ارسال: Ay Sona
  هر آنچه زنان باید درباره سلامت خود بدانند Ay Sona 1 1,087 11-10-2015, 07:53 PM
آخرین ارسال: Ay Sona
  حفظ سلامت در 15 دقیقه Ay Sona 0 861 11-10-2015, 07:48 PM
آخرین ارسال: Ay Sona

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان