آدرس

آدرس فعلی سایت koreafan.eu است در صورت بروز هر مشکل آدرس بعدی koreafan.. میباشد .

ساماندهي

انجمن کره فن در ستاد ساماندهي پايگاه هاي اينترنتي ثبت شد تاپیک

گروه تلگرام انجمن

گروه تلگرامی انجمن برای اطلاع رسانی از مشکلات انجمن و درخواست ها لطفا عضو بشین کلیک کنید



راهکارهایی برای حفظ بهتر ويتامين هاي سبزيجات و ميوه ها
زمان کنونی: 09-21-2020، 09:22 AM
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: yalda73
آخرین ارسال: yalda73
پاسخ 0
بازدید 448

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
ميوه سبزيجات حفظ بهتر راهکارهایی و هاي ويتامين ها برای

راهکارهایی برای حفظ بهتر ويتامين هاي سبزيجات و ميوه ها
#1
اهکارهایی برای حفظ بهتر ويتامين هاي سبزيجات و ميوه ها

قدس آنلاين- مريم سادات كاظمي: با سرد شدن هوا و نزديك شدن به فصل زمستان، به تدريج تنوع ميوه ها و سبزيجات كمتر مي شود و به همين خاطر تامين ويتامين هاي ضروري بدن نيز مشكل تر خواهد شد. گرچه همه مواد غذايي حاوي ويتامين هستند اما در واقع ميوه ها و سبزيجات را بايد بهترين منابع آن دانست. توجه به نكات زير مي تواند تا حد زيادي در حفظ ويتامين هاي اين خوراكي هاي طبيعي مؤثر باشد.

ميوه و سبزي؛ 5 سهم در روز

به گزارش سرويس بهداشت و سلامت قدس آنلاين؛ متخصصان توصيه مي كنند هر فردي روزانه 5 سهم ميوه و سبزي را در برنامه غذايي خود بگنجاند. ميوه ها و سبزيجات منبع بسيار عالي ويتامين ها و همچنين فيبرها هستند كه براي عملكرد مطلوب سيستم ايمني لازم است. گرچه فيبرها تركيبات مقاومي هستند اما ويتامين ها چنين خاصيتي ندارند و در برابر نور و حرارت بسيار آسيب پذيرند. از آنجا كه تنوع ميوه ها و سبزيجات در فصول سرد نسبت به تابستان كمتر است، بايد سعي شود تا حداكثر ويتامين هاي آنها حفظ گردد.

چطور ويتامين ها را حفظ كنيم؟

مدت طولاني ميوه ها و سبزيجات تازه را در يخچال نگهداري نكنيد. نسبت به هميشه مقدار كمتري بخريد.
در مدت نگهداري به نور و گرما؛ دو عامل نابود كننده ويتامين ها توجه داشته باشيد.
سبزيجات را در آب غوطه ور نكنيد و سريع زير شير آب بشوييد.
به جاي پوست گرفتن سبزيجات، آنها را بتراشيد. پوست آنها حاوي مقادير بالاي ويتامين هاست اما به خاطر وجود آفت كش ها لازم است جدا شود. بهترين روش تراشيدن پوست است.
از خرد كردن خيلي ريز يا رنده خيلي نازك ميوه ها و سبزيجات اجتناب نماييد.
در صورت تراشيدن، خرد يا رنده كردن، اين كارهاي مقدماتي را خيلي زودتر از موقع مصرف انجام ندهيد.
سبزيجات را در مقدار زياد آب نپزيد و حتما از آب آن استفاده نماييد.
به جاي روش هاي پخت آرام، روش هاي سريع را انتخاب نماييد.
بخارپز كردن نسبت به ديگر روش ها ارجحيت دارد.
از گرم كردن مجدد سبزيجات بپرهيزيد زيرا باعث از بين رفتن بيشتر ويتامين ها خواهد شد.

با رعايت هر چه بيشتر اين توصيه ها، مقدار بيشتري از ويتامين هاي ميوه ها وسبزيجات حفظ خواهد شد. همچنين فراموش نكنيد كه تنوع مصرف اين خوراكي ها براي دريافت تنوع ويتامين ها لازم است.

منبع:www.Esante.fr

مهمان نميتواند عکس هاروببيند براي ثبت نام اينجا کليک کنيد

مهمان نميتواند عکس هاروببيند براي ثبت نام اينجا کليک کنيد


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  5 غذای مفید برای موی سر miss chu 0 566 05-20-2016, 02:52 AM
آخرین ارسال: miss chu
  فایده مصرف ژله برای کودکان asal501 3 598 05-06-2016, 12:01 AM
آخرین ارسال: F.89.T
  خیار و 12 دلیل برای مصرف آن Ay Sona 0 510 05-01-2016, 05:36 PM
آخرین ارسال: Ay Sona
  7 روش موثر برای جلوگیری از پرخوری !!Maryam!! 1 610 01-20-2016, 01:47 AM
آخرین ارسال: movafagh
  4 فایده ی تندخوری برای بدن Ay Sona 0 539 12-23-2015, 11:52 PM
آخرین ارسال: Ay Sona
  3 دلیل خوب برای خوردن میگو Ay Sona 0 452 10-29-2015, 07:47 PM
آخرین ارسال: Ay Sona
  9 خوردنی برای درخشندگی پوست Ay Sona 0 453 10-19-2015, 02:26 PM
آخرین ارسال: Ay Sona
  5 ماده‌ غذایی انرژی‌زا برای خانم‌ها Ay Sona 0 426 09-25-2015, 10:23 PM
آخرین ارسال: Ay Sona
  11 روش ساده برای لاغری سریع و کم کردن وزن E L E N A 0 477 09-24-2015, 01:32 AM
آخرین ارسال: E L E N A
  بچه ها را برای ماه مهر تقویت کنید Ay Sona 0 535 09-22-2015, 08:25 PM
آخرین ارسال: Ay Sona

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان