آدرس

آدرس فعلی سایت koreafan.eu است در صورت بروز هر مشکل آدرس بعدی koreafan.. میباشد .

ساماندهي

انجمن کره فن در ستاد ساماندهي پايگاه هاي اينترنتي ثبت شد تاپیک

گروه تلگرام انجمن

گروه تلگرامی انجمن برای اطلاع رسانی از مشکلات انجمن و درخواست ها لطفا عضو بشین کلیک کنید



منابع گیاهی کلسیم
زمان کنونی: 11-29-2020، 07:49 AM
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Ay Sona
آخرین ارسال: Ay Sona
پاسخ 0
بازدید 575

امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
منابع کلسیم گیاهی

منابع گیاهی کلسیم
#1
لبنیات تنها منبع کلسیم نیست. بلکه می توانید این ماده ی معدنی را از میوه ها و سبزیجات متنوع نیز دریافت کنید. با ما باشید تا با این میوه ها و سبزیجات بیشتر آشنا شوید.
فاطمه مهدی پور - بخش تغذیه و آشپزی تبیان


مهمان نميتواند عکس هاروببيند براي ثبت نام اينجا کليک کنيد

وقتی اسم کلسیم به میان می آید همه به یاد یک لیوان شیر یا یک کاسه ماست و پنیر می افتیم. خیلی ها که از محصولات لبنی خوششان نمی آید نیز قید کلسیم را می زنند. اما تنوع در نعمت های الهی به قدری بالاست که می توانید جایگزین دیگری پیدا کنید. لبنیات تنها منبع کلسیم نیست. بلکه می توانید این ماده ی معدنی را از میوه ها و سبزیجات متنوع نیز دریافت کنید. با ما باشید تا با این میوه ها و سبزیجات بیشتر آشنا شوید.


میوه ها

اگر نسبت به لاکتوز حساسیت دارید یا به هر دلیل دیگری به سراغ شیر و محصولات لبنی نمی روید نگران نباشید. خبر خوب اینکه می توانید با کاهش مصرف محصولات لبنی و افزایش مصرف میوه و سبزیجات به میزان کافی از این ماده ی معدنی جذب کنید. میوه هایی مانند پرتقال، انجیر، زردآلوی خشک و آلو جزو پرکلسیم ترین میوه ها هستند. توصیه می کنیم میوه ها را به صورت خام و خارج از وعده های غذایی میل کنید تا ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن ها بهتر جذب بدن شوند.


سبزیجات

به سراغ پیاز، شاهی، بروکلی، جلبک ها، اسفناج، کلم کاله (کیل)، کلم برگ و دیگر کلم ها بروید که سرشار از کلسیم هستند.

حبوبات

لوبیاهای سفید، قرمز، نخود و عدس جزو منابع گیاهی کلسیم هستند.


آجیل ها

هم فال است و هم تماشا. هم لذت می برید و هم کلسیم جذب می کنید. بادام، گردو و پسته جزو منابع سرشار کلسیم هستند.


سبزیجات معطر

سبزیجات معطر تازه و خشک شده نیز سرشار از کلسیم هستند. حتماً به سراغ نعنا، آویشن، رازیانه، گلپر، مریم گلی، جعفری و ریحان بروید.


دیگر منابع گیاهی کلسیم

شیر نارگیل جزو منابع خوب کلسیم محسوب می شود که به راحتی نیز جذب بدن می شود. دانه ی کنجد و تخم شربتی نیز از منابع مهم کلسیم هستند و مصرف روزانه ی آن ها به شما توصیه می شود.


کلسیم به همراه رفقا

کلسیم به همراه پتاسیم برای بدن لازم است. سبزیجات، حبوبات، میوه ها و سبزیجات معطر ذکر شده میزان کلسیم مورد نیاز بدن را تا حد زیادی فراهم می کنند. اما لازم است که در عین حال به فکر افزایش پتاسیم و بخصوص ویتامین D بدنتان نیز باشید تا کلسیم بهتر جذب شود. توصیه می کنیم روزانه یک ربع در معرض آفتاب قدم بزنید.


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آشنایی با منابع طبیعی ویتامین ث ..::Baharmast::.. 0 480 10-17-2014, 01:38 AM
آخرین ارسال: ..::Baharmast::..
  گیاهی مفید و موثر در درمان تنبلی کبد asal501 0 471 10-13-2014, 11:37 AM
آخرین ارسال: asal501
  دارو های گیاهی مفید برای کاهش استرس asal501 1 468 10-13-2014, 11:27 AM
آخرین ارسال: asal501
  خواص روغن گیاهی کانولا(کلزا) ..::Baharmast::.. 0 363 10-11-2014, 01:32 AM
آخرین ارسال: ..::Baharmast::..
  ] تذکرات در مورد چگونگی دم کردن چای‌های گیاهی ..::Baharmast::.. 0 465 09-18-2014, 12:12 AM
آخرین ارسال: ..::Baharmast::..
  برای بیشتر جذب شدن کلسیم چه کنیم؟ ..::Baharmast::.. 4 575 09-18-2014, 12:02 AM
آخرین ارسال: ..::Baharmast::..
  گیاهی خوش عطر برای پیشگیری از سرطان کبد ..::Baharmast::.. 0 444 09-11-2014, 01:25 AM
آخرین ارسال: ..::Baharmast::..

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان