آدرس

آدرس فعلی سایت koreafan.eu است در صورت بروز هر مشکل آدرس بعدی koreafan.. میباشد .

ساماندهي

انجمن کره فن در ستاد ساماندهي پايگاه هاي اينترنتي ثبت شد تاپیک

گروه تلگرام انجمن

گروه تلگرامی انجمن برای اطلاع رسانی از مشکلات انجمن و درخواست ها لطفا عضو بشین کلیک کنید



مواد غذایی مفیدی که میتوانند مضر هم باشند
زمان کنونی: 10-15-2019، 03:39 PM
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Cяαzу вσу
آخرین ارسال: Cяαzу вσу
پاسخ 0
بازدید 305

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
باشند مواد هم مفیدی میتوانند مضر که غذایی

مواد غذایی مفیدی که میتوانند مضر هم باشند
#1
مترجم: کشميري- بسياري از موادغذايي با ارزش در صورت استفاده بي رويه يا نابه جا مي تواند مضر باشد. به نوشته سايت «prevention»، محققان آمريکايي دريافته اند که رژيم غذايي مديترانه اي مي تواند خطر ناراحتي هاي قلبي را در بيماران قلبي افزايش دهد. در اين مطلب به چند نوع از اين مواد غذايي اشاره مي کنيم که بايد در مورد مصرف آن دقت کرد.

* گريپ فروت: اين ميوه ماده اي به نام نارينجنين (Naringenin) دارد که ميزان قند خون را متعادل مي کند با تحريک کبد در سوخت چربي اضافه، مانع بروز سندروم سوخت و ساز که زمينه ساز بيماري ديابت است مي شود. اما اين ميوه مي تواند ميزان هورمون استروژن در بدن را افزايش دهد. زنان مسن تري که روزي يک چهارم گريپ فروت را مصرف مي کنند ۳۰ درصد بيشتر در معرض ابتلا به سرطان سينه قرار دارند. اگرچه اين ميوه منبع عالي ويتامين C، فيبر و فيتونيوترينت ها است، مصرف روزي نصف اين ميوه يا ۲۵۰ ميلي ليتر آب ميوه آن کافي است. هرچند مصرف بيش از يک ليتر آب گريپ فروت يا ۲ عدد در روز، به بدن ضرر مي رساند و بايد از آن پرهيز شود.

* زردچوبه: کورکومين موجود در اين ادويه علاوه بر تسکين علائم سندروم تحريک پذير روده (IBS) نقش محافظت از کبد و کمک به هضم چربي و خاصيت ضدتوموري نيز دارد. تحقيقاتي که توسط محققان آمريکايي انجام گرفته نشان مي دهد مصرف ۲ وعده غذايي حاوي زردچوبه، در پيش گيري از بيماري آلزايمر موثر است. اگرچه مصرف ميزان متعادل اين ادويه براي بدن مفيد است اما مصرف روزي بيش از ۱۰۰ ميلي گرم مي تواند منجر به زخم معده شود. از آن جايي که زردچوبه باعث رقيق شدن خون مي شود، در صورتي که خون ريزي داريد، قرار است عمل شويد يا داروي رقيق کننده خون مصرف مي کنيد، از مصرف زياد آن بپرهيزيد. مصرف زياد آن، ميزان قند خون را کاهش مي دهد. بايد مصرف زردچوبه را به هفته اي يک قاشق مرباخوري محدود کنيد.

* سويا: از اين دانه در تهيه سس و شيرسويا استفاده مي شود. سويا نسبت به گوشت، حاوي چربي اشباع شده کمتري است و حاوي مقادير فراواني اسيد چرب امگا۳ است که براي سلامت قلب مفيد است دانه سويا تصفيه نشده نيز حاوي تمامي ۷ اسيدآمينه اساسي لازم براي حفظ و بازسازي تمامي بافت هاي بدن از عضلات تا مو مي باشد. از طرف ديگر سويا حاوي مقادير زيادي مواد شيميايي است که مانع هضم پروتئين و جذب مواد معدني مي شود و نيز روي سوخت و ساز بدن تاثير مي گذارد. اگرچه سويا خطر بروز سرطان سينه را کمي کاهش مي دهد اما تحقيقي که در آمريکا انجام گرفت نشان داد مصرف مکمل هاي سويا مي تواند براي افرادي که از اين بيماري جان سالم به در بردند، کمي خطرناک باشد. مکمل هاي سويا حاوي مقدار بالاي ايزوفلاوانز (Isoflavones) شبيه به استروژن است که سلول هاي تومور را به تقسيم و تکثير تشويق مي کند. کارشناسان، مصرف روزي يک وعده فرآورده تصفيه نشده سويا را توصيه مي کنند.

* فلفل: کپسيسين (Capsaicin) موجود در فلفل، درد را تسکين مي دهد، گردش خون را بهبود مي بخشد و با تومورهاي سرطاني مقابله مي کند. مصرف فلفل باعث کاهش وزن در افراد چاق مي شود. اما محققان دانشگاهي معتقدند، مصرف روزي يک دانه فلفل تند، خطر سرطان معده را ۱۵ درصد افزايش مي دهد و سندروم تحريک پذير روده را نيز تشديد مي کند. فلفل با کاهش حفاظ هاي معده باعث زخم، سوءهاضمه و يا سوزش سردل مي شود. براي به دست آوردن حداکثر فايده، هفته اي ۳ عدد فلفل همراه با رژيم غذايي متعادل بخوريد.

* ماهي چرب: ماهي هاي ساردين، آزاد و ماکرو سرشار از امگا۳ هستند که مانع بيماري قلبي مي شود و سلامت مغز را نيز تقويت مي کند. ماهي هاي چرب غني از ويتامين هاي A و D نيز مي باشند. ماهي هاي چرب يکي از مواد غذايي نادر، حاوي ويتامين D است که معمولا با قرار گرفتن در معرض نور خورشيد در بدن توليد مي شود. ويتامين D، سراتونين (Seratonin) را -نوعي هورموني که روي روحيه فرد تاثير مثبتي مي گذارد- تقويت مي کند. اما سموم موجود در درياها که در بافت هاي چربي تجمع پيدا مي کنند، با محدود کردن توانايي توليد انسولين در بدن، خطر ابتلا به بيماري ديابت را افزايش مي دهد. بنابراين مصرف هفته اي ۱۴۰ گرم به افراد عادي توصيه شده و زنان در سن باروري و کودکان نبايد هفته اي بيش از ۲ وعده ماهي چرب بخورند


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ویژگی‌ها و خواص غذایی شیره خرما ..::Baharmast::.. 2 400 10-19-2014, 01:05 AM
آخرین ارسال: ..::Baharmast::..
  چگونه خواص مواد غذایی را بالا ببریم؟ ..::Baharmast::.. 0 308 10-19-2014, 12:51 AM
آخرین ارسال: ..::Baharmast::..
  جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی در یخچال ..::Baharmast::.. 0 325 10-16-2014, 12:22 AM
آخرین ارسال: ..::Baharmast::..
  تاثیرانجماد بر مواد غذایی ..::Baharmast::.. 0 797 10-16-2014, 12:13 AM
آخرین ارسال: ..::Baharmast::..
  مدت ماندگاری مواد غذایی در فریزر Autumn Lady 0 334 07-26-2014, 03:52 PM
آخرین ارسال: Autumn Lady

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

MyBB SQL Error

MyBB has experienced an internal SQL error and cannot continue.

SQL Error:
1017 - Can't find file: './koreafan_ZnvhsUg/mybb_threadviews.MYI' (errno: 2 "No such file or directory")
Query:
INSERT INTO mybb_threadviews (tid) VALUES('10694')