اوپــا جـونـگ ڪـی محبوب ترین کاربر انجمن
تنها کسی انتخاب میشود که برترین ارسال کننده روز ، هفته و ماه باشد .

آدرس

آدرس فعلی سایت koreafan.eu است در صورت بروز هر مشکل آدرس بعدی koreafan.. میباشد .

ساماندهي

انجمن کره فن در ستاد ساماندهي پايگاه هاي اينترنتي ثبت شد تاپیک

گروه تلگرام انجمن

گروه تلگرامی انجمن برای اطلاع رسانی از مشکلات انجمن و درخواست ها لطفا عضو بشین کلیک کنید



ورزشي موثر براي مبتلايان به ام اس-انجمن koreafan
زمان کنونی: 09-25-2020، 09:38 AM
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: rahi
آخرین ارسال: rahi
پاسخ 0
بازدید 375

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
اس به براي موثر ورزشي ام انجمن koreafan مبتلايان

ورزشي موثر براي مبتلايان به ام اس-انجمن koreafan
#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ورزشي موثر براي مبتلايان به ام اس
در اين مطلب به ورزش هايي اشاره مي شود كه براي مبتلايان به ام اس بسيار مفيد بوده و قابليت مغز را بر مي گرداند.
انجام ورزش‌هايي همچون بدنسازي و ايروبيك سبب حفظ بهتر قابليت‌هاي مغز و اعصاب در بيماران مبتلا به ام‌اس مي‌شود.
قسمت‌هاي آسيب‌ديده مغز بيماران مبتلا به ام اس در افرادي كه ورزش مي‌كنند كندتر تخريب مي‌شود.
به
نظر مي‌رسد كه ورزش‌هايي همچون بدن‌سازي و ايروبيك روي بخش‌هايي از مغز كه
در برابر ام‌اس آسيب‌پذيرترند نقش محافظتي داشته و سبب مي‌شود قشر خاكستري
مغز در حجم گسترده‌تري حفظ شود.
*چند نكته مهم ورزش مي‌تواند به تخفيف
علائم msكمك كند.اما بسيار مهم است كه براي موفق شدن، احتياط‌هاي لازم را
در يك برنامه ي ورزشي در نظر بگيريد.
نكته‌ي مهم ديگر اين است كه بيش از
حد به ورزش نپردازيد. انجام فعاليتهاي ورزشي در بيماران مبتلا به MS بايد
با احتياط انجام گيرد و حركات كششي موجب آسيب نشود. اگر در ورزش افراط كنيد
ممكن است موجب كشيدگي عضلات و آسيب به سيستم عضلاني شويد. افزايش درد در
عضلات منجر به خستگي بيش از حد و وارد شدن استرس به بدن و ذهن مي‌شود. قبل
از آغاز برنامه‌ي ورزشي با پزشك خود مشورت كنيد.
پزشك شما ممكن است چه توصيه‌هايي براي شما داشته ‌باشد؟
* در باره‌ي نوع ورزشي كه مناسب شماست و انواعي از ورزش كه بايد از آن اجتناب كنيد.
* درمورد شدت فعاليتي كه بايد داشته باشيد.
* درباره‌ي دوره و مدت زماني كه بايد ورزش كنيد و در مورد محدوديتهاي فيزيكي شما.
مراجعه
به ساير متخصصان مانند فيزيوتراپيست مي‌تواند به شما كمك كند.
فيزيوتراپيست مي‌تواند با توجه به نياز شما نوع ورزشي كه مناسب شما باشد را
طراحي كند. در اين صورت ورزشي كه متناسب با علائم باليني، شكل بدن، نيروي
بدني و سلامت كلي شماست انجام مي‌شود.
چگونه مي‌توانيد با ايمني ورزش كنيد؟
* هميشه قبل از شروع ورزش با نرمش مناسب بدن را گرم كنيد و پس از ورزش نيز با نرمش آرام بدن را سرد كنيد.
* به آرامي‌پيش برويد. مثلا اگر قرار است كه 30 دقيقه ورزش كنيد، با جلسات 10 دقيقه‌اي شروع كنيد و به تدريج آن را افزايش دهيد.
*
در يك محيط امن ورزش كنيد. از ورزش در سطوح لغزنده اجتناب كنيد، در نور كم
ورزش نكنيد، قاليچه‌ها را كنار بگذاريد و هر چيزي كه ممكن است خطري در حين
ورزش براي شما ايجاد كند را دور كنيد.
* اگر در تعادل مشكل داريد، هنگام ورزش به يك نرده يا تكيه‌گاه تكيه كنيد.
* هر زماني كه احساس كرديد حالتان خوب نيست و يا ممكن است آسيب بببينيد ورزش را متوقف كنيد.
*
فعاليتي را انتخاب كنيد كه براي شما جالب باشد و از انجام آن لذت ببريد.
ورزشهاي ايروبيك آبي، شنا، تاي چي و يوگا ورزشهايي هستند كه براي بيماران
مبتلا به MS مناسب هستند.
اگر دماي بدن شما بيش از حد افزايش يابد چه اتفاقي خواهد افتاد؟
برخي
از افراد مبتلا به MS به گرما حساس هستند. به اين معنا كه در مواقعي كه
بدن گرم مي‌شود و دماي آن افزايش مي‌يابد علائم بيماري دوباره پديدار شده و
يا بدتر مي‌شوند. در هنگام ورزش دماي بدن افزايش مي‌يابد.

چگونه مي‌توان از افزايش بيش از حد دماي بدن جلوگيري كرد؟
*
در ساعات گرم روز ، ورزش نكنيد و از ورزش در ساعات 10 صبح تا 3 بعد از ظهر
خودداري كنيد. اگر بيرون از منزل ورزش مي‌كنيد، سعي كنيد صبحها و يا عصرها
ورزش كنيد.
* مقدار زيادي مايعات خنك بنوشيد.
* مراقب حالتهاي بدن
خود باشيد. اگر دچار علائمي‌شديد كه قبل از ورزش آنها را نداشتيد، آرامتر
ورزش كنيد و يا ورزش را متوقف كنيد تا بدنتان خنك شود.
* شنا، ورزشهاي
آبي و نرمشهاي آبي ايروبيك بدن شما را حين ورزش خنك نگه مي‌دارند. قبل از
ايكه وارد آب شويد در باره‌ي دماي آب استخر از مسئول استخر سؤال كنيد.
همچنين مطمئن شويد كه سطوح لغزنده در اتاق كمدها و در اطراف استخر وجود
نداشته باشد.
منبع: salamat.ir

 


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  کوهنوردی و تقویت جسم و روح-انجمن koreafan rahi 0 551 07-13-2014, 01:35 AM
آخرین ارسال: rahi
  راههای نیرومند کردن قدمهایتان در پیاده روی-انجمن koreafan rahi 0 485 07-13-2014, 01:33 AM
آخرین ارسال: rahi
  10ورزش استخوان ساز-انجمن koreafan rahi 0 412 07-13-2014, 01:32 AM
آخرین ارسال: rahi
  آیا با وجود ورم مفاصل میتوان ورزش کرد؟-انجمن koreafan rahi 0 534 07-13-2014, 01:29 AM
آخرین ارسال: rahi
  اثرات مثبت ورزش بر روح و روان-انجمن koreafan rahi 0 506 07-13-2014, 01:28 AM
آخرین ارسال: rahi
  ورزش جهت هماهنگي ماهيچه هاي چشم-انجمن koreafan rahi 0 574 07-13-2014, 01:24 AM
آخرین ارسال: rahi
  ورزش هاي جلو گيري از پيري چشم-انجمن koreafan rahi 0 562 07-13-2014, 01:22 AM
آخرین ارسال: rahi
  ورزش کردن درمان بیماری افسردگي-انجمن koreafan rahi 0 527 07-13-2014, 01:21 AM
آخرین ارسال: rahi
  فواید ورزش برای کودک چاق-انجمن koreafan rahi 0 582 07-13-2014, 01:20 AM
آخرین ارسال: rahi
  تجمع چربی زیرپوست یاسلولیت چیست؟-انجمن koreafan rahi 0 390 07-13-2014, 01:18 AM
آخرین ارسال: rahi

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان