Agent3-01 محبوب ترین کاربر انجمن
تنها کسی انتخاب میشود که برترین ارسال کننده روز ، هفته و ماه باشد .

آدرس

آدرس فعلی سایت koreafan.eu است در صورت بروز هر مشکل آدرس بعدی koreafan.. میباشد .

ساماندهي

انجمن کره فن در ستاد ساماندهي پايگاه هاي اينترنتي ثبت شد تاپیک

گروه تلگرام انجمن

گروه تلگرامی انجمن برای اطلاع رسانی از مشکلات انجمن و درخواست ها لطفا عضو بشین کلیک کنید



کدوحلوایی: از سلامت قلب تا ضدافسردگی
زمان کنونی: 11-14-2019، 04:06 AM
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Ay Sona
آخرین ارسال: Ay Sona
پاسخ 0
بازدید 191

امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
کدوحلوایی قلب از سلامت ضدافسردگی تا

کدوحلوایی: از سلامت قلب تا ضدافسردگی
#1
کدو حلوایی طعم شیرین و بافت نرم و لطیفی دارد و بسیار کم کالری است به طوری که در هر 100 گرم از آن تنها 20 کالری وجود دارد.

کدو تنبل غنی از ویتامین های A، C، E و همچنین منبع خوبی از ترکیبات فلاوونوئید پلی فنولیک مثل بتا کاروتن و آلفا کاروتن و لوتئین است. کاروتن در بدن تبدیل به ویتامین A می شود.

کدو تنبل همچنین سرشار از ویتامین های B کمپلکس، مثل فولیت ها، نیاسین، ویتامین های B6، تیامین و اسید پانتوتنیک و نیز املاح ضروری شامل مس، کلسیم، پتاسیم و فسفر است.

تخم کدو نیز منبع مرغوب تأمین فیبر و اسیدهای چرب اشباع نشده و مفید برای قلب هستند. این نوع کدو ضمن اینکه به دلیل برخورداری از فیبر و فولات به بیماران قلبی و همچنین زنان باردار توصیه می شود، خاصیت ضدسرطانی نیز دارد.
این گیاه علاوه بر پیشگیری در درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا نیز موثر است و از ابتلا به سرطان پروستات و آب مروارید پیشگیری می کند

این خوردنی خوشمزه و مقوی برای مقابله با پیر چشمی هم مفید است. لوتئین و زآگزانتین رنگدانه های کاروتنوئیدی هستند که نقش مهمی در حفظ سلامت چشم ها دارند. آن ها نقش یک فیلتر را در مقابل اشعه های خورشیدی ایفا کرده و مانع از آسیب رسیدن به شبکیه چشم می شوند.

این نوع کدو همچنین در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. اگر به دنبال تقویت سیستم ایمنی بدن خود هستید توصیه می کنیم این خوردنی به ویژه تخم کدو را در فهرست غذایی خود بگنجانید. تخم کدو حلوایی با توجه به میزان بالای عنصر «روی» که در آن موجود است باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.

کدو همچنین به دلیل داشتن مقادیر قابل توجهی از پروتئین و منیزیم برای تنظیم کارکردهای عضلانی و عصبی مفید است و علاوه بر این مصرف آن برای تنظیم فشار و قند خون توصیه می شود.

این روزها پزشکان توصیه می کنند که برای پیشگیری از عارضه پوکی استخوان باید از سنین پایین تر مصرف مواد مغذی و انواع ویتامین ها و همچنین املاحی چون کلسیم، فسفر و آهن را در رژیم غذایی روزانه قرار داد. همچنین یکی از این عناصر مهم در پیشگیری از پوکی استخوان، روی است که در حفظ سلامت استخوان ها نقش مهمی دارد و در کدو تنبل به میزان زیاد یافت می شود.

همچنین کدو به علت داشتن آنتی اکسیدان از تخریب دیواره عروق که در اثر تجمع LDL (کلسترول بد) رخ می دهد، جلوگیری می کند و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. کدو حلوایی برای رفع سردرد، درمان بی خوابی و خستگی مفید است. کدو تنبل به علت دارا بودن مقدار قابل توجهی ویتامین C در پیشگیری از سرماخوردگی نیز موثر است.
تخم کدو حلوایی

کدو حلوایی گیاهی سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین C و بتاکاروتن است که خاصیت ضد افسردگی دارد.

این گیاه علاوه بر پیشگیری در درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا نیز موثر است و از ابتلا به سرطان پروستات و آب مروارید پیشگیری می کند.

این گیاه برای افراد مبتلا به فشار خون بالا موثر است و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کم می کند. کدو حلوایی روی عملکرد مثانه نیز اثرات مفید دارد.
تخم کدو نیز منبع مرغوب تأمین فیبر و اسیدهای چرب اشباع نشده و مفید برای قلب هستند. این نوع کدو ضمن اینکه به دلیل برخورداری از فیبر و فولات به بیماران قلبی و همچنین زنان باردار توصیه می شود، خاصیت ضدسرطانی نیز دارد
بیماران کلیوی کدوحلوایی نخورید

بیماران کلیوی باید سبزی و میوه های کم پتاسیم را در برنامه غذایی خود بگنجانند؛ میوه هایی مانند گلابی، شلیل، خربزه، طالبی، زردآلو، موز و خرما به دلیل اینکه حاوی پتاسیم بالایی هستند می توانند علاوه بر تشدید نارسایی کلیوی زمینه ابتلا به نارسایی قلبی را نیز را فراهم کند بنابراین مبتلایان به دیابت مخصوصاً آن هایی که با افزایش پتاسیم خون یا کم کاری کلیه مواجه هستند، باید مصرف میوه هایی که دارای پتاسیم بالا هستند را محدود کنند.
کدوحلوایی نیز جزو سبزیجاتی است که به دلیل پتاسیم بالایی که دارد مصرفش برای بیماران کلیوی مضر است و برای این بیماران منع مصرف دارد.
و در نهایت این که

هنگام خرید توجه داشته باشید که کدو در دستانتان سنگین و توپر به نظر برسد، همچنین پوستی سالم داشته باشد و چروک نباشد. کدو حلوایی را می توان به شکل های مختلف تهیه و آماده سرو کرد اما بهترین روش، بخارپز کردن آن است.
منابع:
ایسنا - پیمان آل شیخ، معاون اجرایی مرکز تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
سلامانه - دکتر محمدحسن انتظاری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  اینفوگرافی سلامت خون با تغذیه ی مناسب Ay Sona 0 369 01-20-2016, 08:12 PM
آخرین ارسال: Ay Sona
  آشنایی با ۸ ماده‌ غذایی موثر بر سلامت تیروئید Autumn Lady 0 267 07-03-2015, 12:11 PM
آخرین ارسال: Autumn Lady
  چربی‌ امگا 3 و سلامت اسپرم yalda73 0 269 10-07-2014, 01:03 PM
آخرین ارسال: yalda73
  نقش ویتامین D در سلامت بدن ..::Baharmast::.. 2 373 09-11-2014, 01:16 AM
آخرین ارسال: ..::Baharmast::..

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

MyBB SQL Error

MyBB has experienced an internal SQL error and cannot continue.

SQL Error:
1017 - Can't find file: './koreafan_ZnvhsUg/mybb_threadviews.MYI' (errno: 2 "No such file or directory")
Query:
INSERT INTO mybb_threadviews (tid) VALUES('16052')